Als digital learning expert bij Leyden Academy verzorgt Marie-Louise onder meer MOOC’s, online leerplatformen en leerprogramma’s. Ze is tevens een van de coördinatoren van het partnership van Leyden Academy in de Education Campus van EIT Health, in de voorziening van onderwijs voor professionals in Europees verband.
Na haar studie Boekhandel & Uitgeverij aan de Hogeschool van Amsterdam is Marie-Louise uitgever geworden. Sindsdien heeft ze 20 jaar ervaring opgedaan in marketing en media, bij bedrijven als TMG, Sdu en Sanoma. De laatste jaren verdiept Marie-Louise zich in online leren en e-learning. Bij Sanoma won zij het Mobile Accelerator fonds met een idee voor learning startup UCourse. In 2015 zette ze met een team onderwijshulpmiddel Listr.nl in de markt. Verder heeft Marie-Louise altijd al affiniteit gehad met de doelgroep van ouderen. Zo zette zij in 2001 een gespecialiseerd modellen- en castingbureau voor 50-plussers op, genaamd The Seniors.
In de media
- Marketingblog Frankwatching, december 2022, artikel ‘Trends in digital learning‘
- Radicale vernieuwing zorg, augustus 2021, artikel ‘Een geslaagde missie’ over video-based leren in ouderenzorg en onderwijs.
- Marketingblog Frankwatching, november 2020, artikelen ‘Beter (online) leren?‘
- Geron, november 2020, artikel ‘Ouderen op de arbeidsmarkt‘.
- Elearning Industry, februari 2020, artikel ‘Strengths And Weaknesses Of Adaptive Learning: A Case Study’
- Website aNewSpring, 2018, artikel ‘Ga op de stoel zitten van de deelnemer‘.