Sinds januari 2020 versterkt PhD-kandidaat Marleen het team van Leyden Academy. Haar promotieonderzoek richt zich op de (samenwerkings)relatie tussen medewerkers van het verpleeghuis, bewoners en naasten ten behoeve van goede zorg en de morele kwesties die zij daarbij tegenkomen.
Marleen is onder andere verbonden aan het project Samen Werken aan Liefdevolle Zorg, een participatief actieonderzoek waarin zorgprofessionals, verpleeghuisbewoners, en naasten van bewoners samen manieren en werkwijzen ontwikkelen om de (samenwerkings)relatie in de driehoek te verbeteren. Ook is zij betrokken bij de ontwikkeling van Ervaringen Centraal, een methode die handvatten biedt voor het gebruiken van de ervaringen van medewerkers, bewoners en naasten voor het samen vormgeven en evalueren van zorg.
Marleen behaalde haar bachelor Psychologie aan de Universiteit Leiden. In 2019 rondde zij hier ook haar master Applied Cognitive Psychology af. Tijdens haar studie was Marleen sterk geïnteresseerd in (technologische) innovatie. Om zich hier verder in te verdiepen volgde zij de minor Interactive Environments aan de TU Delft en deed ze bij TNO stageonderzoek naar de gebruikerservaring van virtual reality.