Leiden krijgt vierde Vitality Club

Leiden krijgt vierde Vitality Club

Op donderdag 17 mei start een nieuwe Vitality Club in de binnenstad bij de Hooglandse Kerkgracht. Vitality Club is een initiatief van Leyden Academy om beweging onder 50-plussers te stimuleren, en wordt mede mogelijk gemaakt door Gemeente Leiden, Fonds NutsOhra en Stichting Dioraphte.

Samen bewegen in de buitenlucht
Volgens de beweegrichtlijnen van de Gezondheidsraad moeten volwassenen minstens 150 minuten per week matig intensief bewegen. Helaas halen velen die norm niet. Terwijl voldoende beweging de mobiliteit, kwaliteit van leven en levensduur aanzienlijk kan verhogen. Met name voor 50-plussers is voldoende beweging essentieel, gezien het risico op leeftijdsgerelateerde aandoeningen zoals hoge bloeddruk, suikerziekte en gewrichtsklachten. Het doel van de Vitality Clubs is om elkaar te motiveren om gezamenlijk beweging in de dagelijkse routine te integreren en zo gezonder en gelukkiger oud te worden. Naast de gezondheidswinst dat een uur bewegen per dag oplevert, ervaren de deelnemers het sociale aspect ook als zeer waardevol.

Toegankelijk niveau
Elke maandag en donderdag zijn 50-plussers van 09.00 tot 10.00 uur van harte welkom om onder begeleiding van een vrijwillige coach te bewegen bij de Hooglandse Kerkgracht (kruispunt Koppenhinksteeg). De oefeningen zullen matig intensief zijn en kunnen op ieder niveau worden uitgevoerd. De geringe kosten voor deelname van 1 euro per week zijn bedoeld voor de aanschaf van materiaal. Er zijn geen inschrijf- en abonnementskosten, deelname is geheel vrijblijvend en aanmelden is niet noodzakelijk.

Neem voor meer informatie contact op met Paul van de Vijver, verouderingswetenschapper bij Leyden Academy, via tel. (071) 524 0960 of via e-mail.

Nieuwe mini cursus Ontpillen per e-mail

Nieuwe mini cursus Ontpillen per e-mail

Jaarlijks slikken we in Nederland met elkaar negen miljard medicijnen. Volgens de Stichting Farmaceutische Kengetallen bedroegen de uitgaven aan farmaceutische zorg binnen het basispakket via openbare apotheken in 2016 maar liefst 4,3 miljard euro. Wij kunnen veel gezonder oud worden, met minder pillen en vervelende bijwerkingen, en tegen aanzienlijk lagere kosten. Googelen naar medische aandoeningen en oplossingen doen we graag en vaak. Maar wat is waar en wat niet? Daarom starten we op vrijdag 1 juni 2018 met een nieuwe gratis online mini cursus: Ontpillen.

In tien edities zullen Dr. David van Bodegom en andere experts van Leyden Academy aan de hand van relevante, actuele artikelen, infographics en video’s, praktische tips geven om een gezonde leefstijl in uw dagelijkse routine in te passen. Onderstaande thema’s zullen aan bod komen:

  • slapeloosheid
  • hart en vaten, en hoge bloeddruk
  • botontkalking
  • depressie
  • dementie
  • diabetes
  • hoog cholesterolgehalte
  • incontinentie, constipatie en prostaatklachten
  • ademhalingswegen
  • erectiestoornissen

Startdatum: vrijdag 1 juni 2018
Aantal en vorm: maandelijks een e-mailnieuwsbrief. Na tien edities stopt de verzending automatisch
Inhoud: enkele artikelen en video’s over het thema, samen met infographics en een korte persoonlijke videoboodschap
Taal: Nederlands, met soms een verwijzing naar een Engels item
Voorkennis: niet nodig

Wilt u deze gratis online mini cursus Ontpillen volgen? Schrijft u nu alvast in via onderstaand formulier:

    Hierbij geef ik Leyden Academy toestemming om mijn persoonsgegevens te bewaren.


    Meer dan 1.100 deelnemers van start met online cursus gezond ouder worden

    Meer dan 1.100 deelnemers van start met online cursus gezond ouder worden

    Op dinsdag 1 mei 2018 is de nieuwe online cursus Gezond ouder worden in 6 stappen. Laat uw omgeving het werk doen van start gegaan. Meer dan 1.100 cursisten uit heel Nederland hebben zich ingeschreven voor deze gratis cursus, waarin zij in zes stappen wetenschappelijke inzichten en praktische handvatten krijgen aangereikt voor een gezonder lang leven. De cursus is ontwikkeld door Leyden Academy in samenwerking met TU Delft en de Universiteit van Kopenhagen.

    De komende zes weken wordt elke dinsdag een nieuwe module vrijgegeven met videocolleges, quizvragen en interactieve opdrachten. Deelnemers worden van harte uitgenodigd om in hun eigen omgeving op onderzoek uit te gaan en hun ervaringen en tips met elkaar te delen op het discussieplatform.

    Kijk voor meer informatie op de cursuspagina.

    Het leefplezierplan krijgt vorm

    Het leefplezierplan krijgt vorm

    De wensen en verlangens van verpleeghuisbewoners als vertrekpunt nemen van de dagelijkse zorg en ondersteuning, dat doen we in het pilot-project Leefplezierplan voor de zorg. Leyden Academy is in april 2017 gestart met dit experiment in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Gedurende twee jaar doen in totaal tien zorgorganisaties mee, verspreid over heel Nederland. In elke organisatie trainen we een team om hun bewoners beter te leren kennen en om naast de medische en praktische behoeften vooral ook ruimte te maken voor individuele wensen – van vertrouwde dagelijkse rituelen tot diep gekoesterde verlangens. En als je de dagelijkse zorg meer dan nu afstemt op de persoonlijke wensen en verlangens van mensen, kun je dan als zorgmedewerker ook laten zien wat je toevoegt aan hun kwaliteit van leven?

    We zijn inmiddels halverwege het experiment: vijf instellingen hebben alle trainingen doorlopen, de volgende vijf zijn komend jaar aan de beurt. Wat kunnen we al vertellen over onze ervaringen?

    1. We zien de kwaliteit van zorg echt verbeteren
    Hier is het ons en VWS om te doen: meer leefplezier voor de bewoners, tevreden familieleden en naasten, medewerkers die met meer plezier hun werk doen. Merken zij al verschil? We durven te stellen dat dit zo is. We proeven het enthousiasme in de teams en zien talloze mooie voorbeelden van persoonsgerichte zorg op basis van een (door medewerkers zelf ontwikkeld) leefplezierplan. Geen incidentele ervaringen, maar een brede positieve beweging. Dit valt niet te staven met harde cijfers; het gaat hier om een andere dimensie van kwaliteit. Niet de kwaliteit zoals je die terugziet in lijstjes, op basis van indicatoren die je kunt tellen, meten en afvinken (het normatieve kader). Wij kijken juist naar de kwaliteit die blijkt uit de ervaringen en verhalen van de betrokkenen die meestal ontstaan in relaties met anderen (het narratieve kader). Kwaliteit maak je in dit kader bijvoorbeeld zichtbaar met een persoonlijk verhaal over een ervaring die bewoner, naaste en medewerker met elkaar delen of een foto van een bowlingavondje: het team ontdekte dat een bewoner dit altijd zo graag deed, waarop ze weer eens met hem naar de bowlingbaan gingen. Dit is de kwaliteit van zorg die we in de pilot zichtbaar willen maken.

    2. Het leefplezierplan krijgt vorm
    We hebben in het afgelopen jaar een concept-leefplezierplan ontwikkeld dat een eenvoudig format kent van zes onderdelen. Het omvat het kennen van de persoon aan de normatieve kant (beperkingen, behoeften, zorg) en aan de narratieve kant (wie is deze persoon, wat is nu belangrijk en wie zijn nu belangrijk voor hem of haar?). En wat deze kennis betekent voor wat je nu wel en niet (meer) doet. Ten slotte is er ruimte in het leefplezierplan voor de dilemma’s die je in de praktijk kunt tegenkomen, als (normatieve en narratieve) waarden met elkaar botsen. En voor het vastleggen van ervaringen die iets zeggen over kwaliteit van zorg. De deelnemende zorgorganisaties hebben het plan mede vormgegeven zodat het nu al goed blijkt te werken. Het is ook handzaam: zes compacte onderdelen in plaats van een dossier of zorgleefplan dat bestaat uit 64 vellen. Het staat ook de volgende vijf instellingen vrij om het format van het leefplezierplan aan te passen, we hopen dat deze basis ook voor hun plezierig blijkt te werken.

    3. De trainingen staan inhoudelijk goed in de steigers
    De trainingen worden door de teams tot dusver als waardevol en nuttig ervaren, zo blijkt uit de feedback. Dit geldt zowel voor de trainingen die de teams krijgen in het beter leren kennen van de bewoners, het werken met het leefplezierplan en het betrekken van de belangrijke anderen van de bewoners, als voor de groepstrainingen die we geven om het gedachtegoed te verbreden in de organisatie. Er kunnen in het komende jaar bij de volgende vijf instellingen ongetwijfeld nog blokken bij komen en accenten worden verschoven, maar de trainingen staan inhoudelijk goed in de steigers. Het hoe kan nog wel veranderen, zeker als straks grote groepen zorgprofessionals de trainingen gaan volgen. Hoe kunnen we die effectief trainen? Kunnen we bepaalde modules online aanbieden? Wat we al wel merken, is dat het goed bevalt om meteen met de teams aan de slag te gaan. We steken al vanaf de eerste sessie de handen uit de mouwen, in plaats van de nadruk te leggen op kennisoverdracht.

    4. Met dingen stoppen is moeilijker dan nieuwe dingen starten
    Wat we ook ervaren in de pilot tot dusver, is dat het niet zo eenvoudig blijkt om ruimte te bevechten voor activiteiten die aansluiten bij de wensen en verlangens van bewoners. Dit komt deels omdat we dit experiment uitvoeren terwijl zorgmedewerkers ook nog de bestaande procedures volgen. Hun reactie is vaak dat zij meer tijd of personeel nodig hebben als zij uitgaan van de verlangens van bewoners in hun dagelijkse zorg. Dat is begrijpelijk vanuit het gevoel dat onze werkwijze bovenop de huidige werkwijze komt. Wij hebben echter ook gezien dat er ruimte vrij kan komen wanneer zorgmedewerkers minder tijd besteden aan werkzaamheden die niet bijdragen aan het leefplezier van bewoners. Alleen blijkt het in de praktijk veel moeilijker om dingen niet meer te doen dan nieuwe dingen te ondernemen.

    Hoe nu verder?
    In april organiseren we een besloten conferentie in Leiden voor de deelnemende organisaties en direct betrokkenen en in mei een kleinschalig overleg met beleidsmatig betrokkenen over de toekomst van het leefplezierplan. Het pilot-project zetten we voort bij de volgende vijf zorgorganisaties, dit wordt naar verwachting begin 2019 afgerond. Beoogd eindproduct is een minimale standaard leefplezierplan, dat volgens alle deelnemende organisaties geschikt is voor een brede implementatie. In een eindrapport delen we onze bevindingen over de randvoorwaarden voor een succesvolle invoering van het werken aan het leefplezier van bewoners. Voor de toekomst zetten we in op zowel een opschaalbaar trainings- en implementatietraject als een nieuwe methodiek van verantwoording van kwaliteit.

    Wilt u op de hoogte blijven van het pilot-project Leefplezierplan voor de zorg? Stuur een e-mail naar Ellen Plasmeijer.

    Stem op senior-coaching: leren van en met elkaar

    Stem op senior-coaching: leren van en met elkaar

    Jong geleerd is oud gedaan. Toch benutten we de jarenlange kennis en ervaring van senior zorgprofessionals vaak niet bij het inspireren van jongeren om voor ouderenzorg te kiezen. Met senior-coach willen we jongeren begeleiden bij de waardevolle ontmoetingen met ouderen en hun leervragen. Denk hierbij niet alleen aan praktische vaardigheden, maar juist aan het belang van tijd en aandacht voor elkaar.

    Het initiatief ‘Senior-coaching’ biedt ervaren krachten de kans om hun kennis en ervaring in te zetten om jonge (toekomstige) zorgprofessionals te begeleiden op de werkvloer. Niet als klusje erbij maar juist als extra functie om de begeleiding van stagiaires en jonge zorgprofessionals beter op te pakken.  Deze omscholing biedt ook kansen om ervaren kracht duurzaam in te zetten. Op deze manier wordt de beeldvorming over (werken in de) ouderen(zorg) op een positieve manier veranderd.

    Stem daarom voor 2 april 2018 op senior-coaching en draag bij aan betere begeleiding van stagiaires.

    Ben je zorgondernemer en wil je dit initiatief in de praktijk uitproberen? Laat dan een reactie achter op Broedplaats van PGGM&CO en help collega’s langer inzetbaar te maken door hen senior-coach te maken!

    Voor meer informatie kunt u terecht bij Daniëlle Swart.

     

    Open dag bij Vitality Club Stevenshof in Leiden

    Open dag bij Vitality Club Stevenshof in Leiden

    In de media is volop aandacht voor de thema’s vitaliteit en veroudering. Zo publiceerde het CBS vandaag nieuwe cijfers over onze levensverwachting. We leven steeds langer in goede gezondheid. Goed nieuws dus. Maar dat gaat niet vanzelf. Blijven bewegen is uitermate belangrijk. Zo vinden we ook bij de Vitality Club. Vandaar dat we op donderdag 12 april een open dag organiseren. Van 09.00-10.30 uur bent u van harte welkom voor een korte kennismaking ‘Samen bewegen’, met een fit-test voor de liefhebbers en tot slot een mini-lezing van arts en verouderingswetenschapper Frank Schalkwijk. Natuurlijk onder het genot van een kopje koffie en iets lekkers.

    Wanneer? Donderdag 12 april, van 09.00-10.30 uur
    Waar? 
    Vitality Club Stevenshof, bij Buurtcentrum Stevenshof, Trix Terwindtstraat 4 te Leiden
    (de toegang is gratis)

    Vitality Club is een initiatief van Leyden Academy met als doel om mensen gezond en gelukkig oud te laten worden. Naast de gezondheidswinst die een uur bewegen per dag oplevert, ervaren de deelnemers het sociale aspect ook als zeer waardevol. Klik hier voor meer informatie en de verschillende locaties.

     

    Gezocht: ouderen voor een groepsgesprek over ouder worden in deze tijd

    Gezocht: ouderen voor een groepsgesprek over ouder worden in deze tijd

    Voor een groepsgesprek over ouder worden in deze tijd zijn we op zoek naar personen van 67 jaar en ouder. Het gesprek gaat over de vraag hoe zij zich voelen in deze tijd. Hoe ervaren zij het ouder worden? Welke rol spelen ze en willen zij spelen in hun familie en omgeving? Wat verwachten zij van anderen?

    Bent u 67 jaar of ouder en zou u willen deelnemen? Dan nodigen we u graag uit voor een groepsgesprek op vrijdag 23 maart van 14.00-16.30 uur in het Ramada Apollo hotel, Staalmeesterlaan 410 in Amsterdam of op donderdag 29 maart van 10.00-12.30 uur in congrescentrum La Vie, Lange Viestraat 351 in Utrecht.  Een groepsgesprek duurt ongeveer 2,5 uur. Uiteraard ontvangt u een kopje koffie of thee en wat lekkers, alsmede een vergoeding van € 25,00. De gegevens worden anoniem en vertrouwelijk behandeld.

    Mocht u iemand kennen die (ook) in dit plaatje past, dan zouden we het bijzonder waarderen als u deze oproep doorstuurt.

    Deze groepsgesprekken vinden plaats in opdracht van stichting RCOAK en fonds Sluyterman van Loo en wordt uitgevoerd door Leyden Academy, alledrie organisaties die zich inzetten voor het welbevinden van ouderen. De onderzoeksresultaten zullen bijdragen aan het opzetten van projecten waardoor ouderen zich (nog) meer thuis kunnen voelen in deze tijd.
    Als kennisinstituut verricht Leyden Academy onderzoek, geeft onderwijs en ontwikkelt innovaties gericht op vitaliteit en veroudering. We vinden het daarbij belangrijk dat de kennis die we opdoen, zijn weg vindt naar het dagelijks leven van oudere mensen. Dit alles doen wij niet alleen voor, maar juist ook graag mét ouderen.

    Voor meer informatie, overige achtergronden/locaties en vragen of om aan te melden kunt u contact opnemen met Jolanda Lindenberg via e-mail of tel. 071-5240960.

    Jong Geleerd: experiment met zit/sta-tafeltjes op Leidse basisschool

    Jong Geleerd: experiment met zit/sta-tafeltjes op Leidse basisschool

    Leiden, 12 maart 2018 – Te lang zitten is ongezond. Toch laten we onze kinderen nog steeds de hele dag op stoeltjes zitten in de klas, een gewoonte die zij zich voor hun hele leven aanleren. Wat gebeurt er als we basisschoolleerlingen de keuze geven om zitten af te wisselen met staan? Welk effect heeft dit op hun leerprestaties en hun fysieke fitheid? Leyden Academy on Vitality and Ageing onderzoekt het gedurende drie jaar in het project ‘Jong Geleerd’. Op de Lorentzschool in Leiden hebben alle leerlingen van groep 6 zit/sta-tafeltjes gekregen; in een andere klas (ook groep 6) wordt het reguliere schoolmeubilair gebruikt. De twee klassen worden drie jaar lang gevolgd; het is wereldwijd voor het eerst dat een dergelijk langlopend onderzoek is opgezet. Het onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Leiden en Presikhaaf Schoolmeubelen.

    Meer bewegen door aanpassen omgeving
    In het experiment Jong Geleerd wordt getracht leerlingen in beweging te krijgen door de omgeving te veranderen. Leerlingen kunnen met deze tafeltjes gemakkelijk zelf de werkhoogte bepalen en afwisselen tussen zitten en staan. Ook de leerkracht heeft een zit/sta-bureau. Projectleider Lex van Delden van Leyden Academy: “Nederlanders zijn zitkampioenen. We zitten op kantoor, in de auto en thuis voor de tv. Maar ook op school, de plek waar kinderen van jongs af aan leren wat de norm is. Terwijl we weten wat de langetermijngevolgen zijn van veelvuldig en langdurig zitten: overgewicht, hart- en vaatziekten en diabetes. Door de context te veranderen – andere tafeltjes – hopen we dat de leerlingen als vanzelf in beweging komen. Op lange termijn is het ons doel om de norm te veranderen en een leefstijl met meer staan en bewegen vanzelfsprekender te maken.”

    Metingen en verwachtingen
    Tweemaal per jaar worden metingen verricht: in januari/februari en in juni. In najaar 2019 wordt het project afgerond en worden de resultaten bekendgemaakt. Eerdere onderzoeken op basisscholen in de VS en Australië geven een hoopvol beeld: die lieten zien dat kinderen minder zitten en meer energie verbruiken. Ook waren er aanwijzingen dat staan en bewegen tijdens het leren gunstig is voor de schoolprestaties. Dit betrof echter relatief kortdurend onderzoek van beperkte omvang. Het project Jong Geleerd is ambitieuzer van opzet. Met activity trackers wordt gemeten of leerlingen met zit/sta-tafeltjes meer staan en bewegen dan leerlingen met ouderwetse schoolbankjes. Ook worden de Cito-scores bijgehouden om de schoolprestaties tussen de klassen te vergelijken en wordt er gemeten op factoren als fitheid, slaap, stoelgang, kwaliteit van leven en tevredenheid met de schoolomgeving. Directe gezondheidswinst zal binnen het project Jong Geleerd lastiger te meten zijn: daarvoor is de projectduur vermoedelijk te kort, de variantie onder de kinderen te groot, zijn de vergelijkingsgroepen te klein en de effecten van groei en ontwikkeling te divers.

    Lange termijn: staan en bewegen als norm
    Enkele leerlingen van de Lorentzschool worden ook na 2019 gevolgd. Met tussenpozen van zeven jaar zullen deze leerlingen tests ondergaan en vragenlijsten aangeboden krijgen tot zij ongeveer 30 jaar oud zijn: dit is de periode waarin leefstijl en gedrag voor het volwassen leven voor een groot deel bepaald worden. Zo kan worden gemeten of zowel de verandering in leefstijl als in de norm (meer staan en bewegen) duurzaam hun effect hebben kunnen uitoefenen.

    Het project Jong Geleerd is goedgekeurd door de Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek (CCMO).

    Neem voor meer informatie contact op met Niels Bartels, manager communicatie, via e-mail of tel. (071) 524 0960.

    De Leyden Academy lentewandeling op 20 maart

    De Leyden Academy lentewandeling op 20 maart

    Ook in 2018 organiseert Leyden Academy on Vitality and Ageing elk kwartaal een ‘vitality walk’. Bewegen is gezond en samen bewegen is bovendien gezellig. Of je met pensioen bent, een vrije dag of pauze van het werk, school of studie hebt; iedereen is van harte uitgenodigd om mee te wandelen.
    Dinsdag 20 maart, op de dag dat officieel de lente begint, wandelen we eens niet naar de stad, maar zoeken we het groen rondom Endegeest op. Via het Bos van Bosman en het Pad van Bremmer lopen we naar het Kasteel voor een rondje om de slotgracht. Met wat geluk staan er volop voorjaarsbloemen in bloei langs de route.

    Aanmelden is niet noodzakelijk en deelname is geheel vrijblijvend.

    Datum
    Dinsdag 20 maart 2018

    Tijd
    12.00-13.00 uur (lunch zelf te verzorgen)

    Locatie
    Start/einde bij Poortgebouw, ingang Zuid, kamer 0.15, Rijnsburgerweg 10, Leiden

     Zou u zo vriendelijk willen zijn deze uitnodiging binnen uw organisatie/netwerk te verspreiden?

    Nieuwe gratis online cursus: Gezond ouder worden in 6 stappen

    Nieuwe gratis online cursus: Gezond ouder worden in 6 stappen

    Leiden, 27 februari 2018 – Veel verouderingsziekten, zoals hart- en vaatziekten en diabetes type 2, worden voor een groot deel door onze leefstijl veroorzaakt. Deze kwalen kunnen dus ook worden voorkomen of vertraagd, waarbij onze omgeving een doorslaggevende rol blijkt te spelen. Voor wie benieuwd is hoe dit zit en wat je er zelf aan kunt doen, is er de nieuwe gratis online cursus Gezond ouder worden in 6 stappen. Laat uw omgeving het werk doen. De cursus is ontwikkeld door Leyden Academy on Vitality and Ageing in samenwerking met TU Delft en de Universiteit van Kopenhagen, en gaat op dinsdag 1 mei 2018 van start. De Engelstalige versie Healthy Ageing in 6 Steps. Let your environment do the work is al door ruim 10.000 mensen uit 152 landen gevolgd.

    Laat uw omgeving het werk doen
    In onze moderne omgeving is het niet eenvoudig om een gezonde leefstijl vol te houden. Wij zijn geprogrammeerd om onze rust te pakken en iets meer te eten dan we direct nodig hebben en dat op te slaan voor momenten van schaarste. Heel verstandig op de savanne, maar minder handig in onze moderne omgeving van overvloed en overdaad. Niet zo gek dus dat we de constante verleidingen tot ongezonde keuzes maar moeilijk kunnen weerstaan. We kunnen onze oude genen niet zomaar aanpassen, maar onze directe omgeving wel: hierin ligt de sleutel tot vitaal ouder worden. In deze gratis online cursus leren deelnemers hoe zij door slimme aanpassingen thuis, op kantoor, op school en in de wijk gemakkelijker of zelfs onbewust gezondere keuzes kunnen maken.

    Videocolleges en virtuele excursies
    Cursisten krijgen in zes wekelijkse modules wetenschappelijke inzichten en handige tips aangereikt voor een gezonder lang leven, in de vorm van videocolleges van docenten als dr. David van Bodegom en professor Rudi Westendorp, virtuele excursies naar Ghana, Kopenhagen en Gent, interactieve opdrachten en quizvragen. De cursus volgt de volgende zes stappen:

    1. Oude genen in een nieuwe omgeving: deze mismatch is de voornaamste oorzaak van veel ouderdomsziektes en symptomen.
    2. De medische reflex en het alternatief: hoe gaan dokters om met ouderdomsziekten?
    3. Waarom diëten niet werken: creëer een omgeving die onbewust gezond gedrag stimuleert.
    4. Dagelijkse omgeving: kleine slimme veranderingen hebben grote invloed op onze gezondheid.
    5. In de wijk en in het woon-werkverkeer: op excursie naar steden met goede voorbeelden.
    6. Een nieuwe publieke gezondheid: de gevolgen voor beleidsmakers, werkgevers en andere professionals.

    Klik hier voor meer informatie en inschrijving. Er is ook een trailer beschikbaar.